•  

    تبليغات از طريق Banner چيست؟

    ۱۳۸۸/۰۲/۰۱ - محمد تقی احمدیان - مدیر موسسه فرهنگی رسانه پرداز پارس

    بسياری از ابزارهای معرفی بر روی اینترنت نظير موتورهای جستجو و دايرکتوريها، ساز و کار (مکانيزم) هايی هستند که بر اساس تقاضای اوليه کاربران اينترنت عمل می‌کنند. اين ابزارها فقط هنگامي کاربران را به وب سايت شما هدايت مي نمايند که فعالانه در جستجوی سايت،‌ خدمات يا محصولات شما باشند. به عبارت روشنتر اگر برای جلب مشتری تنها به اين ابزارها اکتفا کنيد،‌ بايد به انتظار مشتری بنشينيد و بسيار خوش اقبال باشيد که مشتری از ميان عرضه کنندگان متعدد کالاها و خدمات مشابه، نام شما را انتخاب کند. طبيعی است اگر نام شما برای مشتری ناآشنا باشد يا در بازاری پر رقابت فعاليت کنيد يا نامتان در رده‌های پايين صفحات نتيجه جستجو، يا انتهای فهرستها درج شده باشد،‌ از اين ابزارها بهره چندانی حاصل نمی‌شود.


    در اين مواقع، قبل از آنکه رقبا مشتريان را جذب و شما را از بازار خارج کنند، بايد نام تجاری (Brand) و محصول يا خدمات خود را به مشتريان معرفی کنيد و منتظر نمانيد که مشتری به جستجوی شما برآيد.

    بنرهای تبليغاتی بهترين وسيله برای اين منظورند و ضمن معرفی نام تجاری و ايجاد نياز برای کالا يا خدمات جديد، می‌توانند مشتريان بالقوه را به خريداران بالفعل تبديل نمايند. 

    بنر چيست؟

    بنر پيامی است که به شکلی هنری، شامل تصاوير و متون زيبای ثابت يا متحرک، روي صفحات وب سايتها ظاهر مي شود و بينندگان را به سايت آگهی دهنده هدايت می‌نمايد. بنر های استاندارد در اندازه های مختلف طراحی می شوند و در نقاط مختلف صفحه وب (بالا، وسط يا حواشی صفحه وب) جای داده می شوند.

    بنر ها را می‌توان به صورت ثابت، چرخشی (Rotation)، يا از طريق سيستمهای مديريت پخش آگهی روی صفحات وب قرار داد. در حالت اخير، که بنرها از طريق سيستم مديريت بنر پخش می‌شوند، مديريت سيستم، آگهی‌دهنده (Advertiser) و پخش‌کننده آگهی (Publisher) می‌توانند بر چگونگی پخش بنرها نظارت و آن را اداره کنند. سيستمهای مديريت پخش بنر اين نوع تبليغات را از صورت غيرحرفه‌ای خارج و آن را در سطحی گسترده، نظارت پذير و حرفه‌ای مطرح می‌کنند.

    کاربرد بنرها در درجه اول معرفی وجا انداختن نام و علائم آگهی دهنده در ذهن مخاطب (برندينگ) است. ديگر کاربرد مهم بنر اين است که مشتري را به سايت آگهی دهنده می‌کشاند. تهيه بنر به سرعت و با هزينه کم امکانپذير است و در طراحی آن می‌توان از جاذبه ها و تکنيکهای مختلف مانند گرافيک، عکس و انيميشن استفاده کرد. بعلاوه به کمک سيستمهای خودکار تحت وب، نظارت و مديريت پخش بنر بسيار دقيق و آسان است.

    تبليغات از طريق سيستمهای مديريت نمايش بنر

    با استفاده از اين سيستمها آگهی‌دهنده می‌تواند در هر لحظه به صورت Online به اطلاعاتی نظير تعداد پخش بنر، تعداد کليک روی هر بنر، تاريخ، زمان و حتی کشور فرد کليک کننده دست يابد و پس از مدت کوتاهی (معمولاً چند ساعت) بر اساس نتایج بدست آمده تبليغات را به نحوی که بهترين نتيجه را حاصل کند تغيير دهد. بعلاوه در يک سيستم مديريت پخش،‌ که سايتهاي پخش کننده متعددی در آن عضويت دارند (مانند پارس اَدز)، مي توان با دسته‌بندی سايتهای پخش کننده آگهی مخاطبان را هدفگيری نمود. مثلا‍ً آگهی دهنده مي تواند انتخاب کند که بنرهای او در سايتهای خبری، هنری،‌ ورزشی، تجاری و امثال آن پخش شود.

    در حقيقت سيستمهای مديريت بنر اطلاعات کامل و امکانات متعددی را در اختيار آگهی دهندگان مي گذارند که در هيچيک از رسانه‌های سنتی به اين دقت و گستردگی قابل دسترس نيست.


بازگشت به مقالات<-